Opis
Jakość i koszty jej uzyskania to czynniki, które w znacznym stopniu decydują o efektywności przedsiębiorstwa, kształtując zarazem jego konkurencyjność. Dlatego też analiza kosztów związanych z jakością dostarcza informacji, które mogą przyczynić się do racjonalizacji działań podejmowanych w zakresie zarządzania. Prezentując problematykę zarządzania kosztami jakości, autorka szczegółowo omawia:
* zarządzanie jakością w ujęciu procesowym, zgodnie z normami serii ISO 9000:2000,
* efektywność gospodarowania w kontekście zarządzania jakością,
* decyzyjny rachunek kosztów jakości,
* controlling kosztów jakości,
* korzyści płynące z zarządzania kosztami jakości.
Autorka przedstawia ponadto dwa opracowane przez siebie modele:
* model rachunku kosztów jakości,
* model związku zarządzania kosztami jakości z efektywnością przedsiębiorstwa.
W książce zaprezentowano również wyniki badań, które dotyczyły wykorzystania rachunku kosztów jakości w polskich przedsiębiorstwach.
Publikacja jest przeznaczona dla osób zarządzających przedsiębiorstwami, specjalistów w zakresie rachunkowości zarządczej oraz dla studentów wydziałów zarządzania i wydziałów ekonomicznych.