Opis
Książka podejmuje problematykę zarządzania kredytem handlowym w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw Polsce, wskazuje na uwarunkowania skuteczności rozliczeń z kontrahentami. Autor przeprowadził analizę motywów stosowania kredytu handlowego i jego wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Scharakteryzował proces zarządzania kredytem handlowym w przedsiębiorstwach obejmujący ocenę wiarygodności kredytowej klienta, w tym:
- pozyskiwanie informacji dotyczących wiarygodności kredytowej kontrahenta,
- ustalanie warunków kredytowych,
- finansowanie należności handlowych,
- monitorowanie poziomu należności oraz spłat,
- zarządzanie ryzykiem kredytowym i ściąganie należności.
Mając na celu utrzymanie płynności finansowej i ograniczania ryzyka w prowadzeniu przedsiębiorstwa, działania te mają decydujące znaczenie dla rozwoju podmiotów z sektora małych i średnich firm, które odraczają termin płatności swoim klientom.