Opis
To fascynująca książka pokazująca, jak można dzisiaj myśleć o instytucjach szkolnictwa wyższego w nowym kontekście technologicznej rewolucji – radykalnie zmieniającej podstawy funkcjonowania. Autorzy pokazują, jak głębokiej i wielopłaszczyznowej transformacji podlegają dzisiaj tradycyjne instytucje szkolnictwa wyższego analizując narzędzia cyfrowe wdrażane na polskich uczelniach. Jednocześnie analizują stan badań w zakresie modelu uczelni cyfrowej i są ich uczestnikiem; piszą o wyzwaniach i ryzykach towarzyszących wdrażaniu cyfrowych narzędzi i o korzyściach płynących z ich zastosowania. Studia przypadku pokazane w czterech instytucjach pokazują ciągle jeszcze szerzej nieodkryty potencjał tkwiący w zaawansowanych innowacjach technologicznych cyfrowej rewolucji, przyspieszającej od czasu pandemii COVID-19.
Publikacja ma charakter pionierski i stanowi pierwszą, niezwykle udaną próbę podsumowania zmian na uczelniach, których siłę napędową stanowi cyfryzacja. Świetna lektura i wizjonerska perspektywa w spojrzeniu na przyszłość szkolnictwa wyższego – książka będzie stanowić inspirację dla teoretyków i praktyków zmian w najbliższych latach. Doskonale zorganizowany materiał i przystępna forma to gwarancja sukcesu czytelniczego. prof. dr hab. Marek Kwiek, dyrektorCentrum Studiów Zaawansowanych w Naukach Społecznych i Humanistycznych UAM w Poznaniu