Opis
Głównym celem monografii jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania procesami przedsiębiorstw z wykorzystaniem przykładów z praktyki gospodarczej. Monografia ma charakter kompendium wiedzy dotyczącego podstaw koncepcji zarządzania procesami i uwarunkowań jej stosowania w przedsiębiorstwach. Tematyka została podzielona na trzy części. Część I poświęcona jest teoretycznym podstawom zarządzania procesami i składa się z trzech rozdziałów. Zostały omówione następujące zagadnienia: istota i rola procesu i podejścia procesowego w organizacji, charakterystyka koncepcji zarządzania procesami w przedsiębiorstwie oraz organizacyjne i społeczne uwarunkowania zarządzania procesami w przedsiębiorstwie. Część II dotyczy wybranych zagadnień z zakresu zarządzania procesami w przedsiębiorstwie. W jej skład wchodzą dwa rozdziały odnoszące się do: zarządzania kosztami w ujęciu procesowym oraz do procesów wdrażania innowacji poprzez transfer technologii. Część III poświęcona jest zarządzaniu procesami w praktyce gospodarczej przedsiębiorstw. Obejmuje trzy rozdziały odnoszące się do zarządzania procesami w świetle badań empirycznych, podejścia procesowego w zarządzaniu jakością w Instytucie Energetyki O/Gdańsk, procesowego zarządzania kosztami w przedsiębiorstwach.