Opis
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego. Autorzy zawarli w niej zagadnienia analizowane podczas prowadzanych przez nich programów MBA i zajęć dla studentów zarządzania, dyrektorów firm, pracowników administracji rządowej i menedżerów organizacji non profit.
Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą:
definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji,
rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości,
cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej,
tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów,
zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej,
prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach,
kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw,
znaczenie przywództwa i rola liderów na różnych szczeblach organizacji,
tworzenie osobistych strategii - planowanie własnej kariery zawodowej.