Opis
Zarządzanie strategiczne jest subdyscypliną nauk o zarządzaniu mocno osadzoną w realiach współczesnych przedsiębiorstw.
Rosnące znaczenie zarządzania strategicznego wynika z jego zdolności do integrowania wiedzy z różnych obszarów, a przede wszystkim: ekonomii, finansów, marketingu, socjologii i psychologii. Podstawowym celem niniejszej pracy jest przedstawienie ewolucji teorii zarządzania strategicznego pod wpływem szeroko rozumianej ekonomii behawioralnej. Praca mieści się w szerokim nurcie tzw. podejścia zasobowego, które od początku lat 90. XX wieku zdominowało teoretyczne koncepcje zarządzania strategicznego. Głównym zasobem współczesnych przedsiębiorstw są ich pracownicy, a przede wszystkim kierujący nimi menedżerowie.
Dwa pierwsze rozdziały książki mają charakter wprowadzający i prezentują ewolucję zarządzania strategicznego, a także założenia ekonomii behawioralnej. Cztery kolejne przedstawiają rosnący wpływ koncepcji behawioralnych na: tworzenie środowiska ewolucyjnego w przedsiębiorstwie, zmiany w teorii konkurowania, ewolucję koncepcji przywództwa strategicznego i kreowanie wartości przedsiębiorstwa. Rozdział siódmy opisuje przeprowadzone badania bibliometryczne, które wykazały rosnące znaczenie pojęć charakterystycznych dla ekonomii behawioralnej, a także silne wzmocnienie interdyscyplinarnego charakteru zarządzania strategicznego.