Opis
Wiedza jest specyficznym rodzajem zasobów – w przeciwieństwie do wszystkich innych przybywa jej w miarę wykorzystywania. W książce starano się wyjaśnić, dlaczego coraz więcej firm podejmuje wyzwanie zarządzania wiedzą i jakie wiążą się z tym korzyści. Wskazano również na zadania, które stoją przed specjalistami ds. zarządzania wiedzą. W warunkach przytłaczającej ilości informacji, ich szybkiej dezaktualizacji i wzrostu znaczenia wiedzy we wszystkich procesach biznesowych zarządzanie wiedzą staje się dziedziną wymagającą wyjątkowych umiejętności.
Zawarty tu przegląd idei, procesów i narzędzi zarządzania wiedzą jest efektem wieloletnich badań i bogatych doświadczeń autorów. Podają oni praktyczne wskazówki, przytaczają przykłady oraz omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące wykorzystania wiedzy w organizacji:
- nowe wyzwania związane z zarządzaniem wiedzą,
- definiowanie, identyfikowanie oraz zdobywanie zasobów wiedzy,
- gromadzenie, rozpowszechnianie i ochrona wiedzy,
- sposoby oceny i pomiaru efektów stosowanych w firmie technik zarządzania wiedzą.
Umiejętność zarządzania potencjałem intelektualnym staje się dziś, w dobie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, koniecznością dla każdej firmy, która chce przetrwać i skutecznie konkurować z innymi. Zarządzanie wiedzą wszystkich pracowników może nie tylko zwiększyć efektywność przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim wpłynąć na poprawę jego innowacyjności i wzrost satysfakcji klienta.
Publikacja z pewnością zainteresuje kadrę kierowniczą, świadomą roli wiedzy w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, oraz studentów i wykładowców zarządzania.