Opis
Opracowanie jest pierwsza w Polsce proba przedstawienia problematyki zarzadzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty procesu zarzadzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczegolnych jego instrumentow w dzialalnosci przedsiebiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym oraz omawia problematyke rekrutacji i selekcji pracownikow, szkolen, motywowania i oceniania pracownikow, a takze identyfikowaniai zaspokajania ich potrzeb zawodowych. W pracy wskazano na mozliwosc wykorzystania omowionych metod i narzedzi w praktyce organizacyjnej. Dlatego, poza prezentacja podstawowych zagadnien teoretycznych, znaczne miejsce zajmuja studia przypadkow i przyklady praktycznego zastosowania poszczegolnych instrumentow zarzadzania zasobami ludzkimi. Ksiazka jest adresowana do studentow uczelni ekonomicznych ksztalcacych siew specjalnosciach zwiazanych z szeroko rozumiana gospodarka turystyczna, a takze do przedstawicieli branzy turystycznej, kadry menedzerskiej i pracownikow biur podrozy, hoteli, placowek gastronomicznych.