Celem pracy jest scharakteryzowanie poziomu uwzględnienia przez Komisję zapatrywań przemysłu przedstawionych podczas konsultacji z zainteresowanymi stronami poprzedzających wprowadzenie nowej definicji nanomateriału oraz rozporządzenia Komisji (UE) 2018/1881 zmieniającego rozporządzenie REACH w odniesieniu do załączników I, III, VI-XII w celu uwzględnienia nanopostaci substancji, a także jakości prawodawstwa UE dotyczącego substancji w postaci nanomateriału, co wywiera wpływ na sposób postrzegania tych regulacji prawnych przez przemysł oraz przekonanie przemysłu odnośnie do powinności przestrzegania prawa w tym obszarze. W pracy przyjęto następującą hipotezę: prawodawstwo UE odnoszące się do substancji w postaci nanomateriału nie w pełni odzwierciedla stanowisko przemysłu wyrażone w trakcie konsultacji z zainteresowanymi stronami, jak również niecałkowicie urzeczywistnia wymóg jakości; wzięcie pod uwagę w większym stopniu opinii przemysłu, podzielanych w literaturze naukowej, a także polepszenie jakości prawodawstwa UE w tej sferze służą zapewnieniu aprobującego sposobu postrzegania prawa w tym obszarze przez przemysł i tym samym przeświadczenia o powinności jego przestrzegania jako przynoszącego korzyści przemysłowi.