Opis
Dlaczego dobre tradycyjne zespoły często się nie sprawdzają? Dlaczego mimo wzajemnego zaufania, wiary we własne możliwości i solidnych procesów współpracy brakuje im kreatywności i elastyczności? Dynamika wewnętrzna, choć sama w sobie pozytywna, może się przyczynić do powstania muru oddzielającego zespół od zewnętrznego świata. Mur ten zaś może uniemożliwić zespołowi przystosowanie się do zmian i dostarczanie przedsiębiorstwu wartości.
Autorzy, korzystając z wyników swoich wieloletnich badań, dowodzą, że to, co jest potrzebne i co funkcjonuje właściwie, to nowy rodzaj zespołów - zespoły X, które:
- zastępują tradycyjną koncentrację na budowaniu wewnętrznej spójności orientacją na skuteczne zarządzanie relacjami zewnętrznymi
- nadążają za zmianami rynkowymi, technologicznymi, kulturowymi i konkurencyjnymi
- wprowadzają innowacje dzięki szybkiemu przechodzeniu od tworzenia koncepcji do ich urzeczywistniania
- wykorzystują rozproszone przywództwo, aby uzyskać dostęp do kluczowych informacji i wiedzy specjalistycznej, niezależnie od tego gdzie te wartości się znajdują - wewnątrz organizacji czy poza nią
Szczegółowy opis procesu tworzenia tego typu zespołów, zawierający gotowe rozwiązania i wskazówki przydatne dla kadry zarządzającej i pracowników działów HR, wsparty jest licznymi przykładami zaczerpniętymi z doświadczeń Microsoftu, Southwest Airlines, BP, Merill Lynch i wielu innych organizacji.