Opis
Wiele dzieci ma trudności z różnicowaniem sylab, już na początkowym etapie nauki czytania. Wówczas często rodzice i terapeuci sądzą, całkowicie niesłusznie, że dziecko nie jest jeszcze gotowe do poznawania języka pisanego. A właśnie te dzieci powinny uczyć się czytać wcześnie, by zdążyły przygotować się do podjęcia nauki w klasie zerowej. Sporządzane przez badaczy mapy wydatności (saliency map) pozwoliły uzyskać informacje o hierarchii obiektów w scenie wizualnej. ,,Wskaźnikiem wyróżniania się danego fragmentu obrazu na mapie wydatności jest jego jasność. Im jaśniejszy jest fragment, tym silniej przyciąga wzrok."" Ponieważ obiekty jaśniejsze powodują fiksację wzroku, łatwiej można uzyskać koncentrację na białych obrazach liter umieszczonych na silnie skontrastowanym czarnym tle.Pudełko zawiera paradygmaty:CHA CHE CHI CHO CHUCIA CIE CIO CIU CICZA CZE CZO CZU CZÓ CZYDRZA DRZE DRZO DRZU DRZYDZIA DZIE DZIO DZIU DZIÓ DZIDZA DZE DZO DZÓ DZU DZYDŻA DŻE DŻO DŻU DŻYRZA RZE RZO RZU RZYSIA SIE SIO SIU SIÓ SISZA SZE SZO SZÓ SZU SZYZIA ZIE ZIO ZIU ZIÓ ZIASZ ESZ ISZ OSZ USZ ÓSZ YSZACZ ECZ ICZ OCZ UCZ ÓCZ YCZACH ECH ICH OCH UCH ÓCH YCH