Opis
Publikacja jest jedyną tego typu pozycją na rynku, w której kompleksowo omówiono zagadnienie integrowania procesu świadczenia usług opieki zdrowotnej oraz obsługi pacjenta w modelu zintegrowanej opieki zdrowotnej. Opracowanie zawiera:
- przesłanki wprowadzania modelu zintegrowanej opieki zdrowotnej,
- uzasadnienie tego modelu z perspektywy teorii nauk ekonomicznych,
- dyskusję nad metodami i narzędziami tytułowego rozwiązania,
- nowatorskie, relacyjne ujęcie obsługi pacjenta,
- propozycję modelu oceny jakości obsługi pacjenta w zintegrowanej opiece zdrowotnej.
Swoim wywodem autorka otwiera dyskusję nad możliwością jednoczesnego podnoszenia jakości obsługi pacjenta i realizowania celów efektywnościowych stawianych przed systemami ochrony zdrowia. Proponuje relacyjne ujęcie obsługi pacjenta w perspektywie sieci współpracy podmiotów leczniczych, w tym - oparte na oryginalnych badaniach empirycznych - narzędzia oceny i pomiaru jakości tej obsługi.