Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z zagadnieniem wchodzenia w interakcje społeczne. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy borykają się z poczuciem osamotnienia i niezrozumienia. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: - po czym można poznać, że ktoś chciałby być twoim przyjacielem? - jakie cechy powinien mieć przyjaciel? - jakie mogą być przeszkody w znalezieniu przyjaciela? - jak postępować w sytuacjach problemowych? - jak rozpocząć rozmowę z rówieśnikiem? Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy mają problemy z powodu niewystarczających kompetencji społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: - przyjaźń – koleżeństwo – znajomość - sposoby znajdowania przyjaciół - przykładowa rozmowa z kolegą za pomocą SMS-ów - przeszkody w nawiązywaniu znajomości - sposoby rozwiązywania konfliktów - cechy dobrego przyjaciela. Dodatkowo publikacja zawiera: - kalendarz relacji przyjacielskiej – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu budowania relacji - ponad 500 naklejek do wypełnienia kalendarza. Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. Publikacja wchodzi w skład cyklu, który tworzą również tytuły Poznaję emocje i Buduję poczucie własnej wartości. Wszystkie trzy książki łączy motyw przewodni klocków, do którego odwołuje się oryginalne i atrakcyjne opracowanie graficzne tych kart pracy.