Opis
1. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju cele, założenia, ewolucja
1.1. Geneza edukacji dla zrównoważonego rozwoju
1.2. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju jako element koncepcji zrównoważonego rozwoju
1.3. Edukacja ekologiczna a edukacja dla zrównoważonego rozwoju
1.4. Kluczowe różnice między edukacją ekologiczną a edukacją dla zrównoważonego rozwoju
2. Światowe i krajowe inicjatywy, instrumenty społeczne oraz instytucjonalne dla EZR
2.1. Międzynarodowa inicjatywa stymulująca rozwój edukacji dla zrównoważonego rozwoju w XXI wieku
2.2. Strategia Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ formą realizacji celów Dekady EZR na kontynencie europejskim
2.3. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w polskich regulacjach prawnych, dokumentach, strategiach i programach
2.4. Badania dotyczące wprowadzania EZR w Polsce
3. Współczesne miasta a zrównoważony rozwój
3.1. Zrównoważony rozwój w miastach w świetle wybranych wyzwań
3.2. Plany i działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w miastach
3.3. Prośrodowiskowe działania w miastach na drodze ku zrównoważonemu rozwojowi
3.3.1. Wybrane zielone projekty i działania w Warszawie
3.3.2. Wybrane zielone projekty i działania w Poznaniu
3.3.3. Wybrane zielone projekty i działania w Krakowie
4. Odpowiedzialne inwestowanie w nieruchomości w miastach a zrównoważony rozwój
4.1. Skutki braku odpowiedzialnego inwestowania w nieruchomości dla miast
4.2. Odpowiedzialne inwestowanie w nieruchomości jako narzędzie zrównoważonego rozwoju w miastach
4.3. Odpowiedzialne inwestowanie w nieruchomości w praktyce rynkowej
5. Transport śródlądowy jako element zrównoważonego rozwoju obszarów miejskich
5.1. Znaczenie drogi wodnej w zapewnieniu usług transportowych
5.2. Drogi wodne śródlądowe w polityce transportowej Polski i Unii Europejskiej
5.2.1. Dokumenty strategiczne UE
5.2.2. Najważniejsze regulacje UE
5.2.3. Polskie dokumenty strategiczne
5.2.4. Inne uwarunkowania międzynarodowe
5.2.5. Dokumenty ONZ związane z Konwencją AGN
6. Infrastruktura transportowa rzeki Wisły wyzwania zrównoważonego rozwoju
6.1. Warunki nawigacyjne
6.2. Miejskie i regionalne porty śródlądowe na Wiśle a zrównoważony rozwój
6.2.1. Porty morskie w Gdańsku i Gdyni
6.3. Infrastruktura kolejowa i drogowa wzdłuż rzeki Wisły
6.4. Kierunki zrównoważonego rozwoju infrastruktury dróg wodnych w porównaniu z innymi formami transportu
6.5. Kaskada dolnej i środkowej Wisły jako narzędzie wspierające
zrównoważony rozwój miast i regionów
6.5.1. Kaskada Dolnej Wisły
6.5.2. Kaskada Wisły Środkowej