Opis
W książce omówiono kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli. Procesy te są ważnym elementem polityki personalnej, a ich jakość sprawdzianem kultury organizacji. W czasach kryzysu tematyka ta nabiera szczególnej aktualności.
Autorka skupia się na następujących zagadnieniach:
zjawisko redukcji zatrudnienia przebieg, rozwiązania alternatywne, kryteria wyboru osób do zwolnienia;
wpływ formy zwalniania na wizerunek organizacji;
zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami;
outplacement i związane z nim korzyści;
zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy;
sposoby zapobiegania odchodzeniu wartościowych pracowników;
wykorzystanie informacji zwrotnej od odchodzących pracowników.
Rozważania poparte są licznymi wynikami badań oraz przykładami z praktyki. Książka wzbogacona jest także o materiał Pawła Gniazdowskiego, dyrektora polskiego oddziału Lee Hecht Harrison DBM, który dzieli się niezwykle interesującymi i aktualnymi informacjami na temat procesów restrukturyzacji zatrudnienia w Polsce.
Adresaci: Publikacja skierowana jest do menedżerów wszystkich szczebli oraz dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich. Zbiór wartościowych wskazówek znajdą tu również osoby rozstające się z organizacją.